som lovat

Jag lovade ju en uppdatering av hur det gick på min kliniska examination.
Det gick alldeles utmärkt. tog ca 1,5 timmar och jag var så galet nervös.. så tuffa frågor..
När jag berättade om min patient så berättade jag om tidigare sjukdommar och mediciner han/hon ätit. o så fort jag nämde en sjukdom skulle läraren veta vad det var, hur den kan uppstå, vad som är risker med den med mera.. o så fort jag nämde ett läkemedel skulle läraren veta hur det verkade och mot vad med mera.. riktigt stressande... Sen gick vi in till patienten och jag utförde en vanlig morgonrutin med blodtryckstagning. låter enkelt, vilket det oxå är, om det inte vore så att det finns typ 7000 miljoner saker vid en blodtrycksmätning som kan ge felvärden. Dessa var jag tvungen att känna till och oxå motverka.. mööööö svårt..

men efter mitt lilla "ingrepp" så satte sig jag och läraren ner och hon berättade då för mig att det var en väl genomförd examination med god planering och hög patientsäkerhet (vilke är det viktigaste)...

Jag var väldigt glad den dagen och fick massa energi av det roliga beskedet och kunde därför jobba från 8 på morgonen till 10 på kvällen :)

Tack för alla gratulationer från er kära läsare :)

Kommentarer
Postat av: emma

Roligt att det gick bra för dig! :)

2009-03-20 @ 11:56:53
URL: http://emmabresch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0