hej hej

jag inser nu att det är lite drygt två veckor sedan jag skrev något här. Mycket dåligt.. men när ska jag hinna??
Praktiken är jag på nästan varje dag, och flyttat har jag precis gjort. Så nu bor ja i min sköna trea.. oj oj va mycke möbler jag har köpt. Soffa, nya sängar, ny tvbänk, tavlor, mattor, inredning och all annan krims krams.. Kan väl inte säga att det blev billigt direkt men jag klara mig :)

NU ska jag strax iväg till praktiken igen. Har nämligen klinisk eximination idag.. :(
Det innebär att jag under två timmar ska först sitta o prata om en patient, dess sjukdomar och mediciner. Sedan koppla detta till hälso- och sjukvårdslagen och Swansons omvårdnadsteorier. efter de ska jag gå in till en patient, med läraren konstant övervakande och utföre en omvårdnadshandling. Typ ta ett blodprov, ett blodtryck eller koppla ett dropp eller liknande.
Jag är galet nervös.

men jag lovar en uppdatering om detta dock :)

Kommentarer
Postat av: syrran

lycka till bro!!!

2009-03-11 @ 13:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0