USA

Hej hallå ja. Nu sitter jag här och kollar på tv4fakta. Det är nått sjukhus program på där man kan följa vissa människor genom deras sjukhusvistelse och även ibland efter hemkomsten.

Jag tycker så synd om vissa och jag blir så irriterad och förvånad över hur omänskligt det kan vara.

Så här ligger det till. En väldigt sjuk man kommer in till sjukhuset med skrumplever. Han har samlat på sig så mycket vätska att han måste läggas in. Mannen har inte råd med någon sjukhus försäkring och kommer därför att få betala för sin sjukhusvistelse.

Väl inne sätts han på massa vätskedrivande med mera. 15 olika mediciner i alla fall (bara de känns ju jävligt dumt tycker ja, men men. Jag är ingen doktor.)

Symtomen blir bättre och han är snart redo för hemgång. Ett enda litet problem bara. När han kommer hem måste han köpa alla dessa mediciner vilket han inte längre har råd med pga den stora räkningen han fick från sjukhuset som i sin tur beror på att han inte har råd med sjukhusförsäkring.

Vilket jävla dilemma och vilket sjukt omordent system.

O det värsta av allt är att 46 miljoner amerikaner har det så här.

Man mår ju illa.

Va sägs om att använda pengarna de använder i krig till att stötta fattigdomen och sjukhusen istället??


Kommentarer
Postat av: r y d s :)

ha en bra kväll ! :)

2009-02-06 @ 19:55:21
URL: http://ryds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0