svullen i halen

Nu är klockan ca 04:30 mitt i natten. Jag har min första sovmorgon på evigheter, o vad händer då tror ni?? jo, jag vaknar mitt i natten och är hur retad som helst i halsen. De kliar järnet och det spelar ingen roll hur mycket vatten eller te jag dricker. När jag tittar ner i halsen så är den där lilla pinnen som delar svaljet helt svullen. Ni vet den som bara dalrar och hänger där. Den e så svullen och lång att när jag böjer mig framåt så lägger den sig på tungan och när jag ligger på rygg så åker den ner i halsen.. så jävla jobbigt, går ju absolut inte at sova då..

Det här har hänt endast en gång tidigare för ca 1,5 år sedan och då fick jag åka till vårdcentralen. Läkaren då frågade om jag hade druckit alkohol dagen innan, vilket jag hade gjort. Lite väl mycket dessutom. Bland annant absint med 60% alkohol i.
Läkaren sa då att jag hade fått en liten allergisk reaktion på den starka alkoholen och så fick jag några små kortisontabletter som tog ner svullnaden.
Sen drack jag aldrig mer absint och det har aldrig mer svullnat.. tills nu.. o ja drack inte en droppe igår :(

Fan jag hade verkligen sett fram emot en helt ledig dag med sovmorgon. jag har nämligen inga såna längre..
inte konstigt man blöder näsblod jämt o ständigt.


Kommentarer
Postat av: Sis

Du får va mer rädd om dig hörrö "skäll skäll"

2009-02-13 @ 14:14:02
Postat av: Anne

Länge sedan jag kikade till dig...men vad ska man säga....absint....hoppas du skojar!

Ta hand om dig...du har ju ändå väldigt många år kvar att fördela alkoholintaget på....men drick lite honungste så blir det nog snart bra vetja!

2009-02-14 @ 02:06:47
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Emelie

Svullen i halen? Är det någon medisinsk term? höhö ;) Miss u!

2009-02-14 @ 13:55:08
URL: http://whathappenstomorrow.blogg.se/
Postat av: Martina

Stackare.. Absint är inte bra!

2009-02-14 @ 23:01:22
URL: http://marcl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0