oroa er inte

Jag förstår att ni som läste mitt förra inlägg har varit sjuka av oro för min hälsa sedan dess, men oroa er inte.
Jag gick till jourläkaren vid 7:30 på fredag morgon och fick höra en fin motivering till min svullna gomspalt.
-"Du är begåvad med en stor gomspalt".. haha dagens läkare är verkligen duktiga på att uttrycka sig på ett sätt som får en att tro att ens problem är något positivt, unikt och bra :)

Men jag förklarade då att svullnaden var mer än vanligt och att det störde mig.
Då blev svaret
-"ja, du har nog en förkylning på G"... O oj, ni ska bara veta hur rätt han hade. För igår när jag började mitt pass på taxi vid halv sju på kvällen så mådde jag helt OK. Lite retad i halsen bara, det kliade typ. men när klockan blev typ tre, fyra på morgonen, då var jag helt sjukt sjuk. Super förkyld verkligen. Det bara explodera så blev jag sjuk direkt.
Så idag håller jag mig hemma. Inte enligt planen tyvärr. Hade tänkt springa bort till pappa och hämta mitt CV som liger på hans dator. Måste ha det i veckan när jag ska söka jobb på ambulansen.

Och på tal om ambulansen. Jag har jordens plan för att få jobb där. För det första tänker jag lämna in min ansökan personligen och alltså inte skicka in den. Plusspoäng.
Dessutom tänker jag åka dit i taxibil med taxikläder på mig. Dels för att dessa kläder är rätt stiliga, med slipps och allt, och dels för att de då direkt ser att jag kör taxi vilket är en GRYM fördel när det gäller ambulansyrket.
Plusspoäng.
Alltså första intrycket gör så sjukt mycke. Om deras första intryck då blir att jag är en ung, välfriserad, välklädd, glad och gottluktande kille så tror jag att jag har en fördel redan där.  Om jag då dessutom får chansen att berätta om hur mycket jag verkligen brinner för ambulansyrket så tror jag att de här kan bli riktigt bra :)

Wish me luck.
o så vill jag ge en liten hälsning här till en person som troligtvis kommer blilite förvånad men ändå glad.
EMELIE HENNSTRÖM I LIKE YOU :)
promenad med en flaska vin snart tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: Martina

Måste man inte jobbat några år först på akuten och vara ganska rutinerad för att sedan kunna jobba i ambulansen ?



ohooh, Viktor har gått och blivit förälskad... ;)

2009-02-15 @ 22:51:09
URL: http://marcl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0